Svojanov 2015

2. 6. 2015

DEN 1

První den jsme strávili v penzionu a jeho blízkém okolí. Počasí nám přálo, sluníčko svítilo  a bylo teplo. Zastihla nás jen maličká přeháňka, ale to nám vůbec nevadilo. Když jsme se ubytovali a naobědvali, vyrazili jsme na hrad Svojanov, který se tyčí hned nad "naším" penzionem. Po prohlídce hradu nám přišlo vhod koupání v říčce Křetinka. K večeři jsme měli zapečené těstoviny a v deset hodin jsme už všichni spokojeně "spinkali" v postýlkách.

DEN 2

Dopoledne jsme se prošli do Starého Svojanova, kde jsme objevili pěkné hřiště. Trošku jsme si pohráli a hurá zpět do penzionu na oběd. Pochutnali jsme si na rajské omáčce s těstovinami. Po obědě jsme nasedli na autobus a jeli do města Bystré u Poličky. Procházka městem nás tak znavila, že jsme se nazpět raději vydali zase autobusem a ne pěšky, jak jsme měli původně v plánu. Nejvíce se nám ve městě líbilo hřiště, které jsme náhodou objevili při našem putování. Když jsme dorazili zpět do Svojanova, namířili jsme si to opět k říčce a už jsme se od ní nehnuli. K večeři jsme měli rizoto s červenou řepou a mnozí z nás si byli dokonce přidat. Druhý den je za námi a zítra nás čeká město Polička.

DEN 3

Dopoledne jsme vyrazili na procházku do blízkého lesa, kde jsme si hráli a stavěli domečky pro lesní skřítky. Po obědě jsme vyrazili do Poličky. Bylo dost horko, a tak jsme se osvěžovali hlavně zmrzlinou a většinu času jsme strávili v městském parku. Ochladili jsme se i v kostele Sv. Jakuba, který někteří z nás navštívili. Prohlídka byla zdarma a moc zajímavá. Nakupovali jsme v obchodě s hračkami a v infocentru. Když jsme se vrátili do Svojanova, zamířili jsme opět k vodě a cákali se v říčce až do večeře.

DEN 4

Po svačině jsme se rozdělili, páťáci se s paní učitelkou Jurkovou vydali na malý výlet a my ostatní jsme si opět hráli na hřišti ve Starém Svojanově. Páťáci navštívili MŠ a ZŠ v Bělé nad Svitavou, do které paní učitelka chodila. Potom jeli do Březové nad Svitavou, kde si vyzkoušeli šikovnost v lanovém parku a vylezli na ukrytou rozhlednu Járy Cimrmana. Cestou dolů z kopce však Viki upadla a rozbila si koleno. Naštěstí to byl jediný úraz za celou školu v přírodě. Odpoledne jsme se vydali znovu do Bystrého, odkud jsme se prošli po turistické stezce zpátky do Svojanova. Procházka přírodou byla moc pěkná, na konci jsme sice trochu sešli z trasy a nemohli najít značení, ale hrad na vysokém kopci nám pomohl se zorientovat a šťastně jsme došli k našemu penzionu. Pak ještě trocha šplouchání v říčce, večeře a do hajan.

DEN 5

Poslední den našeho pobytu jsme strávili samozřejmě úklidem našich pokojů a balením věcí. Protože to ale někteří z nás stihli už v sedm ráno, tak jsme se vydali na malou procházku u Dolní Lhoty. Procházka byla příjemná a opět jsme ji zakončili na našem oblíbeném "mokrém" stanovišti. Po obědě jsme už Svojanov opustili a vyjeli do Vendolí. Tam jsme navštívili záchrannou stanici a prohlédli si její obyvatele. Nejvíc nás zaujal kanec Pivoněk. Také se nám moc líbily nutrie, kuní mládě, lišky i želvy. Z Vendolí jsme už jeli rovnou do Lukové, kde už na nás čekali rodiče.